Przyszła wiosna, a wraz z nią porządki w przedszkolnym ogrodzie.

 W celu rozwijania kompetencji przyrodniczych grupa najstarszych przedszkolaków podjęła się realizacji pomysłu stworzenia mini ogródka przyrodniczego. Projekt Mini Ogródek zawiera następujące cele: Zdobywanie wiedzy podczas ogrodowych prac na temat hodowli roślin oraz wielozmysłowe poznawanie gleby: jej zapachu, struktury, koloru. Informacje o tym co można w niej znaleźć: korzonki, chwasty, kamyki, szczątki roślin. Rozwijanie umiejętności kopania, pielenia, przesiewania. Prowadzenie hodowli roślin w ogrodzie przedszkolnym: wysadzanie sadzonek do gleby w ogródku uprawianym przez dzieci, wykonywanie przez nie czynności pielęgnacyjnych plewienia, podlewania. Obserwowanie roślin w ich naturalnym środowisku,  wyglądu, wzrostu, kwitnienia, poznawanie nazw. W dniu dzisiejszym dzieci z naszej grupy udały się z do ogrodu przedszkolnego, aby wspólnie uporządkować i przygotować teren pod uprawę roślin. Dzieci z wielkim entuzjazmem i zaangażowaniem, wspierane przez panie nauczycielki, zabrały się do oczyszczania z chwastów i trawy skrzyń wypełnionych ziemią. Kolejną czynnością było wykopanie z ziemi i przesadzenie do innych skrzyń zeszłorocznych stokrotek oraz cebulek ze szczypiorkiem. Dzieciom udało się założyć nową hodowlę szczypioru i zaaranżować nową rabatę kwiatową. Dzieci znalazły dżdżownicę i wrzuciły ją do skrzyni, w której jutro będą sadzone bratki. Podczas pracy, naszych małych ogrodników "odwiedziła" żabka. Dzieci były zachwycone nową aktywnością. Jutro też wybieramy się do ogrodu, żeby dokończyć nasz projekt i posadzić w największej skrzyni zakupione bratki. Na pytanie - czego dziś się nauczyły? Dzieci odpowiadały z wielkim przekonaniem: Cierpliwości, współpracy, wyciszenia, nie wyrzucania plastiku, dbania o roślinki, oczyszczania zieleni, sadzenia, szacunku dla zwierząt.

Jesteśmy ogromnie dumne z naszych przedszkolaków.